Ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας!

daissports.gr 

Το χειμώνα, το ανοσοποιητικό μας σύστημα χρειάζεται επιπλέον ενίσχυση ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει το κρυολόγημα και την κοινή γρίπη. Σήμερα, με τις εξελίξεις να τρέχουν πιο γρήγορα, έχει ακόμα μεγαλύτερες ανάγκες και εμείς θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε να δίνουμε στο σώμα μας όσα χρειάζεται για να διατηρείται το ανοσοποιητικό μας σύστημα όσο το δυνατόν πιο ισχυρό έναντι στις «εξωτερικές επιθέσεις».  

Τί είναι, όμως, το ανοσοποιητικό σύστημα; 

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ένα σύνολο οργάνων και βιολογικών μηχανισμών, που είναι υπεύθυνο για την άμυνα του οργανισμού. Αποτελείται από πολλά και διαφορετικά όργανα με πιο σημαντικά το μυελό των οστών και το θύμο αδένα, ενώ οι δύο βασικές ομάδες κυττάρων, που το αποτελούν είναι τα λεμφοκύτταρα (Β-λεμφοκύτταρα, Τ-λεμφοκύτταρα, μεγάλα κοκκιώδη κύτταρα) και τα κύτταρα μυελικής σειράς (μονοκύτταρα/μακροφάγα, δενδριτικά, ουδετερόφιλα, ηωσινόφιλα, βασεόφιλα).  

Πως μπορώ να θωρακίσω τον οργανισμό μου και να ενισχύσω το ανοσοποιητικό σύστημά μου μέσω της σωστής και ισορροπημένης διατροφής; 

Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος θα πρέπει να γίνεται μέσω θρεπτικών συστατικών που μπορούν να ενισχύσουν τις βασικές ομάδες των κυττάρων του. 

Καταναλώστε τρόφιμα, λοιπόν, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως είναι 

  • Οι Βιταμίνες, (βιταμίνη Α, CD, Ε και Κ, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β) 
  • Τα Μέταλλα, (σελήνιο, σίδηρος, φυλλικό οξύ, χαλκός, ψευδάργυρος) 
  • Οι Πρωτεΐνες, 
  • Και τα Αντιοξειδωτικάγενικά. 

Υπάρχουν συγκεκριμένα τρόφιμα, που μπορούν να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού; 

Συγκεκριμένα τρόφιμα φαίνεται πως εξαιτίας των διαφόρων συστατικών τους μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος με αποτέλεσμα τη θωράκιση του οργανισμού απέναντι σε ιώσεις και κρυολόγημα.  

Τέτοια τρόφιμα είναι  

  • Η Βρώμη, το Κριθάρι, η Σίκαλη, το Φαγόπυρο και τα Μανιτάρια, που είναι πλούσια σε β-γλυκάνες, που έχουν αντιμικροβιακή αλλά και αντιοξειδωτική δράση ενισχύοντας έτσι την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενώ παράλληλα έχει φανεί ότι συμβάλλουν στην ενίσχυση της δράσης των αντιβιοτικών, αυξάνοντας την άμυνα του οργανισμού ενάντια σε ιούς και μικροοργανισμούς, που είναι ανθεκτική απέναντι στη χορήγησή τους. 
  • Το Γιαούρτι, το οποίο είναι πλούσιο σε προβιοτικά, τα οποία φαίνεται να τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και να ενισχύουν έτσι την άμυνα του οργανισμού έναντι σε εξωτερικούς παράγοντες. 
  • Τα Θαλασσινά, που είναι πλούσια σε σελήνιο, το οποίο έχει ανοσορυθμιστικές ιδιότητες και δρα ενισχύοντας την προστασία των κυττάρων από διάφορους παθογόνους μικροοργανισμούς. Ακόμη, το σελήνιο αυξάνει την παραγωγή κυτοκινών, οι οποίες με τη σειρά τους απελευθερώνουν διάφορες ειδικές ουσίες που βοηθούν τον οργανισμό παρέχοντάς του αντιφλεγμονώδη δράση. 
  • Η Κοτόσουπα, η οποία συμβάλλει στη μείωση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. 
  • Το Σκόρδο, το οποίο περιέχει το συστατικό αλλισίνη, που έχει αντιμικροβιακή και μυκητοκτόνο δράση. 
  • Τα Ψάρια, που είναι πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα, που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. 

Προσθέστε στα ροφήματα ή στα σνακ σας γαρίφαλο, κανέλα, κουρκουμά, μέλι ή τζίντζερ, που φαίνεται ότι έχουν αντισηπτικές ιδιότητες.  

Φυσικά, μην ξεχνάτε να ακολουθείτε τις οδηγίες για μία ισορροπημένη διατροφή, όπως η συχνή κατανάλωση μικρών γευμάτων, η κατανάλωση ποικιλίας πολύχρωμων φρούτων και λαχανικών, η πρόσληψη επαρκών φυτικών ινών, η κατανάλωση γευμάτων χαμηλών σε λιπαρά, καθώς επίσης να ενυδατώνεστε σωστά.  

Σε ό,τι και αν επιλέξετε να καταναλώσετε, εντάσσοντάς το στο καθημερινό πλάνο διατροφής σας, να θυμάστε πάντα πως το κλειδί είναι η ποσότητα. 

*Εάν πάσχετε από κάποιο νόσημα, μη ξεχάσετε να συμβουλευτείτε ένα Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, ώστε να ακολουθήσετε τις κατάλληλες σύμφωνα με την πάθησή σας οδηγίες.